Document
Login Button with Icon

Snel in contact met de SOS-functie van MyWepp

In noodsituaties telt elke seconde. Of het nu gaat om een val, een plotselinge medische noodsituatie, of een gevoel van onveiligheid, het is belangrijk om snel hulp te kunnen inschakelen. Traditionele communicatiemiddelen zoals telefoons en alarmsystemen kunnen lastig zijn, vooral voor mensen met cognitieve uitdagingen of personen die moeite hebben met moderne technologie.

Gelukkig biedt MyWepp via de Personal app op telefoon, tablet of via de MyWepp Beeldhorloge een uitgebreide SOS-functionaliteit aan. Met één druk op de knop start er een oproepproces waardoor de gebruiker snel in contact komt met een van de vooraf bepaalde contactpersonen.

 

In het geval van noodsituaties is het belangrijk dat de gebruiker snel toegang heeft tot de SOS-functie. Daarom bevindt de SOS-knop zich altijd op een vaste plek in de bovenbalk van de Personal app. De knop is dus altijd in beeld.

 

Abeelding 1, De SOS-knop zichtbaar in de bovenbalk van de MyWepp Personal app in de Agenda en Dienstenomgeving.

 

Mogelijkheden van de SOS-functie

De SOS-functionaliteit biedt een aantal mogelijkheden, zodat er voor elk scenario een passende oplossing is.

 

Bellen (gsm) of meteen een beeldverbinding.

Afhankelijk van de specificaties van het toestel kan er gekozen worden voor een beeldverbinding of een traditionele gsm-oproep.

Via internet kan de SOS-knop meteen een beeldbelgesprek starten, zodat de ontvanger kan zien wat er aan de hand is. Als er alleen gebeld kan worden, is er in ieder geval een spreek/luisterverbinding in plaats van alleen een notificatie. Voor bellen is een werkend simkaartje nodig.

Op verzoek van ontvangers is het mogelijk gemaakt om bij de start van een beeldbelgesprek de camera van de ontvanger pas aan te zetten als die daar klaar voor is.

Altijd contact: Ontvangerslijst

Om te zorgen dat een SOS melding altijd iemand bereikt, kan er een ontvangerslijst worden ingesteld. Als de eerste contactpersoon de oproep niet kan ontvangen of beantwoorden, wordt de volgende in de lijst opgeroepen. Die lijst kan net zo lang zijn als nodig.

 

Afbeelding 2, instellingen van SOS > ontvangerslijst

 

Koppeling met Verpleeg Oproep Systeem

Wanneer uw organisatie werkt met een Verpleeg Oproep Systeem (VOS), zoals het VOS van Cinnovate, is het mogelijk om een koppeling te realiseren. De SOS-functionaliteit werkt dan als ‘bron’ voor het VOS, waardoor noodoproepen geïntegreerd worden binnen het bestaande oproepprotocol.

 

Extra veilig met een MyWepp-only apparaat

Met de MyWepp Only Telefoon, Tablet of Beeldhorloge kan de gebruiker de MyWepp Personal app niet verlaten, waardoor de SOS-knop altijd binnen handbereik blijft. Bezoek onze winkel voor het actuele aanbod van MyWepp-only apparaten.

 

Probeer het zelf of kom in contact met een van onze specialisten

Dus, wil je je veilig voelen, ook als je alleen op pad bent? Activeer dan de SOS-functionaliteit via Scherm in MyWepp Personal.

Heb je nog vragen over de SOS-functie, of ben je benieuwd naar de mogelijkheden van MyWepp voor jouw situatie? Neem dan contact op met een van onze specialisten voor een gratis adviesgesprek of demo.

Download MyWepp Personal via de Play Store of de App Store en probeer de SOS-functionaliteit de eerste maand gratis uit!

Ontdek meer

Hoe-doe-je-dat-MyWepp
Complexe taken opdelen in praktische stappen met de Hoe-doe-je-dat’s van MyWepp
Lees meer
Post 34-klaarknop
Zelfstandiger door de Klaar-knop van MyWepp
Lees meer
MyWepp-voor-woongroepen
MyWepp voor Woongroepen
Lees meer
testimonial-case-MyWepp-Cello-Dagbesteding
Verbeterde dienstverlening dagbesteding Cello
Lees meer
Mockup met verschillende MyWepp apparaten en het interactie Takenbord.
MyWepp voor dagbestedingsgroepen
Lees meer
pexels-karolina-grabowska-8147404
MyWepp Personal voldoet aan wensen van jongeren met niet aangeboren hersenletsel!
Lees meer